Alla inlägg under maj 2008

Av Hasse - 30 maj 2008 10:55

Ja då for man upp igen för ett avslut.. förra gången var det bisättning och då vart det lite magstarkt att för en sista gång se dig.. vilken chock de blev


men nu då så bär vi dig till din sista vila och fast jag inte tror på himmlen så hoppas jag att du ser på oss nånstans ifrån


det var en ok seremoni.. fast allt tjat om gud får en att vilja gå ut..


saknar dig farfar

Av Hasse - 8 maj 2008 09:29

Det tar visst aldrig slut.. skiten..


Min farfar var en stark och envis man trots sin ålder var han nästan alltid igång. När dom yngre satt och vilade så fortsatte han.

Han var en stolt ärlig och rättvis man som alltid sa vad han tyckte.

Han lärde mig värdet av en kall öl i bastun efter en hård dags arbete.

Han var rolig och snäll när det väl gällde.

Han älskade barn.

Det värsta är att han aldrig han träffa sitt barnbarns barn.

Hoppas du ser ner på oss farfar.


Farfar låg inlagd på Umeå sjukhus för hjärtklaff operation, han hade gått med läckage i en klaff en längre tid och dom senaste månaderna var han så svag att han blev anfådd av att sitta i bilen.

Operationen gick bra och han var vaken ett tag efter men blev snart sämre, det visade sig att han hade fått infektion efter operationen och dom valde att söva ner honom i tre dagar.

När han sedan vaknade visade det sig att han hade fått en hjärnblödning som tog hela lilla hjärnan.

Han reagerade när nån var där men kunde ej prata eller röra hela vänstra sidan av kroppen.

Läkaren sa att det inte gick att säga hur lång tid han hade kvar men han skulle inte repa sig. 

Vi skulle åkt och hälsat på honom i morgon så att han fick se sin sonson son, men sent igår kväll ringde min far och grät farfar hade avlidit på kvällen.


Jag kan inte säga hur det känns, jag kan inte säga vad jag tänker nu.

Å ena sidan vet jag att han absolut inte ville sluta sitt liv som grönsak.

Å andra sidan önskar man att han hade repat sig.


Känns som att det är för nyligt som jag fått ta farväl av en vän...

Och nu ska jag även ta farväl av en familjemedlem.


Jag tänker på dig farfar kommer aldrig att glömma dig...

Hoppas att jag gör dig stolt till slut..


Vila i frid

Birger Johansson

1932- 05 - 22 --- 2008 - 05 - 07


Presentation

Omröstning

Fruktar du döden?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards