Alla inlägg under augusti 2011

Av Hasse - 9 augusti 2011 18:45

Julia: Jag vill se snövit

Jag: okej snöfis var det

Julia: Nej snövit!

Jag: ja snöfis sa jag ju

Julia: Snövit!

Jag: Snöfis.

Julia: NEJ SNÖfis.

hahaha humor på hög nivå =P 


har som vanligt tråkigt innan kvällen börjat, tur att jag har min bok och diskussion på sms =P även sociala människor på msn och har ett gäng filmer att se så kanske inte allt för deprimerande kväll.

Av Hasse - 7 augusti 2011 19:38

Redan uttråkad och klockan är inte ens 20.. gör inte att man ser fram emot resten av kvällen precis.. 

Kramsjuk är jag dessutom och inte lite! fan fan fan.

Satt och läste men kände till slut hur ögonen började bli för trötta och då är det ingen idé att försöka.


Förhoppningsvis har jag nån film jag kan se iaf men skulle kunna mörda för lite sällskap. 


ÄÄh orka beklaga sig. 

Av Hasse - 7 augusti 2011 15:55

Varit ute med ungarna i flera timmar, skönt väder för det när det blev lite varmare, vaknade 6 i morse och då var det lite småkallt på balkongen :S 

Skönt att vara ute och sitta o läsa, plusset med att ha mer än ett barn, de kan leka med varandra så jag får sitta och läsa ifred ;P 

Ganska så imponerad av mig själv måste jag säga, 200 sidor sen i onsdags och jag brukar vara väldigt långsam på att läsa, speciellt när jag har ungarna men jag har tagit mig många chanser och boken är mer accepterad än datorn =P


Funderar på att laga middag snart men ska känna efter en stund först, Saga är nyvaken och gnällig så frågan är om jag får stå vid spisen utan att ha henne vid fötterna. 


Fick sällskap här ute i skogen igår och det hör inte till det vanliga =P 


Måste säga att jag mår bättre även om tankarna kommer tillbaka ibland, har nog mycket med min sårade stolthet att göra, känner mig iaf säkrare och har nog tagit ett beslut.. 


nåväl, tillbaka till min bok =D bästa tipset jag någonsin fått ska ni veta! 

(creds till Ida för det =P) 


Kan passa på att göra lite reklam för en mycket läsvärd bokserie, även om man sen tidigare inte är jätteförtjust i fantasy, detta är faktiskt första gången jag fastnar för att läsa fantasy 


Lägg märke till att detta är bok 2 och själv föredrar jag att läsa den på engelska.


 

...

Av Hasse - 5 augusti 2011 21:56

She seemed dressed in all of me
Stretched across my shame,
All the torment and the pain
Leaked through and covered me.


I'd do anything to have her to myself,
Just to have her for myself.


Now I don't know what to do,
I don't know what to do
When she makes me sad.


She is everything to me,
The unrequited dream,
The song that no one sings,
The unattainable.
She's a myth that I have to believe in,
All I need to make it real is one more reason.


I don't know what to do,
I don't know what to do when she makes me sad.


But I won't let this build up inside of me.
I won't let this build up inside of me.
I won't let this build up inside of me.
I won't let this build up inside of me.


A catch in my throat, choke,
Torn into pieces, I won't. No.


I don't want to be this but
I won't let this build up inside of me (won't let this build up inside of me) x4


She isn't real.
I can't make her real.
She isn't real.
I can't make her real


 

Av Hasse - 5 augusti 2011 10:33

Helt jävla otroligt, jag var på kalaset igår och det är en sensation när det gäller mig. 

Såg Movits och det var riktigt kul, väntade otåligt på att min favoritlåtskulle spelas och fick vänta till sista låten men det var det värt!

Är inte mycket för hip hop men blandat med jazz och swing så är det ett vinnande koncept för mig, ungefär som svenska akademien blandar det med reggea.

Var en bra kväll på kalaset med trevligt sällskap så tack för det Ida =) 

Fick se ett slagsmål ockå (ja jag är som en liten pojke när det gäller våååld) och dessutom se en gammal granne få en käftsmäll, vilket är kul för mig för han är en kaxig liten skit!

Självklart blev kvällen för sen och också med alkohol i bilden men slutade bra! dock trött som tusan på morgonen och blev väckt av busschauffören halvvägs till Rutvik för att han trodde jag hade missat min hållplats, snällt av honom att bry sig men skulle som sagt till nästan sista hållplats och ville verkligen få soooova :S 

Men nu har jag minsann satt en säkerhetskedja på dörren så nu slutar väl snorungen att smita ut *mutter* hade inte varit någon fara att han går ut ensam men med den grannen som finns här så vill jag inte släppa honom ur mitt sikte *host äckelgubbe* 


Nu blire la film med ungarna och städa lite sen ska jag försöka snatta mig lite sömn när Saga ska vila.


En bra dag känns det som.. knock on wood. 


PS du din fan som fotograferade mig igår...  jag såg minsann och hittar jag bilden på nätet får du stryk!

ds

Av Hasse - 4 augusti 2011 12:22

Tabletterna gjorde verkan och jag fick sova, dock morgontrött som fan så seg på att ta mig upp.

Synd att jag inte ha något som kan hindra mig från att tänka när jag är vaken..

Dagens planering då, släpa sig till stan med ungarna på ca en timme och handla sen tillbaka hit. 

Vara ute med ungarna tills middag skulle jag tro, ger mig en chans att läsa lite.

I morgon bir det spännande, blir ledig då men vars ska jag är en annan fråga, det finns bara ett ställe jag vill till men det går inte..

...

Av Hasse - 3 augusti 2011 21:09

Bury all your secrets in my skin.
Come away with innocence, and leave me with my sins.
The air around me still feels like a cage
And love is just a camouflage for what resembles rage again...

So if you love me, let me go.
And run away before I know.
My heart is just too dark to care. 
I can't destroy what isn't there.

Deliver me into my Fate -
If I'm alone I cannot hate
I don't deserve to have you...
Ooh, my smile was taken long ago,
If I can change I hope I never know.

I still press your letters to my lips
And cherish them in parts of me that savor every kiss.
I couldn't face a life without your light,
But all of that was ripped apart, when you refused to fight.

So save your breath, I will not care.
I think I made it very clear.
You couldn't hate enough to love.
Is that supposed to be enough?

I only wish you weren't my friend.
Then I could hurt you in the end.
I never claimed to be a Saint...
Ooh, my own was banished long ago,
It took the Death of Hope to let you go

So break yourself against my stones
And spit your pity in my soul.
You never needed any help...
You sold me out to save yourself...

And I won't listen to your shame.
You ran away, you're all the same.
Angels lie to keep control...
Ooh, my love was punished long ago,
If you still care, don't ever let me know...
If you still care, don't ever let me know...


 

Presentation

Omröstning

Fruktar du döden?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards