Alla inlägg under november 2011

Av Hasse - 30 november 2011 20:05

Har äntligen fått en bostad!

På väg mot mitt nya liv med villa och arbete.

Tar inte ut lyckan i förskott dock utan lever dag för dag, det kommer blir kämpigt ett tag till innan det blir som det ska.

Begravning i lördags.. Jag fattar inte, det känns fortfarande så overkligt och alla känslor är som en knut i magen på mig som jag inte kan släppa ut, jag vill bara bryta ihop och ha det överstökat.

Tog mod till mig och sjöng på begravningen.. dock svårt med darrande fingrar och gråt i halsen.. men farsans barndomskompis kom gråtande fram och kramade mig efteråt så det känns som att jag inte var allt för dålig.


Fan farsan jag saknar dig så jävla mycket.. Sista gången jag träffade dig var hemsk, du låg där med sladdar och slangar och kunde inte ens prata, du tog min hand när jag kom fram till dig och jag visste inte vars jag skulle ta vägen.

Vi har bott så långt från varandra sista åren och jag önskar att jag kunde få tillbaka lite av den tiden vi missat, jag önskar jag kunde vara där och hjälpa dig mer än jag kunnat..

Jag tror inte på himlen men jag hoppas verkligen att du är någonstans och att det är en bättre plats, du lider inte nå mer och det är ändå något positivt.

Jag ska göra allt jag kan för att hjälpa dem som är kvar där hemma och se till att inte gården förfaller, ditt minne lever kvar även om du lämnat oss och ditt tornedalska blod pumpar starkt i både mig och mina barn.

De hälsar till dig och saknar dig hemskt mycket de med, du var verkligen en bra farfar åt dem och jag önskar att de verkligen fick lära känna dig..

Jag älskar dig farsan och det har jag aldrig sagt förut så du vet att jag menar det.

Hoppas vi möts igen en dag, sov gott.


Tore Birger Johansson 1961.05.14 - 2011.10.28

Presentation

Omröstning

Fruktar du döden?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards