Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Cigghelveten!

Av Hasse - 26 mars 2012 13:53

Ska börja med att säga att jag har själv rökt i många år.

Jag ångrar att jag började men är glad att jag lyckats sluta och mår mycket bättre utan tobaksjävulen på min axel och i mina lungor.

MEN när jag rökte så försökte jag alltid ta hänsyn till de som inte röker, jag gick ut och rökte på balkongen och var jag på stan så gick jag och ställde mig på sidan vars det inte rör sig så mycket folk och om jag väntade på bussen så stod jag inte i busskuren och rökte då det är sunt förnuft att TA HÄNSYN.

Jag är sällan inne i stan då jag bor utanför och sällan har ärende dit men i fredags så tog jag mig in på marknaden en sväng och under större delen av min vistelse på stan så fick jag dras med rök i ansiktet.

För några år sen så fick jag astma och sen jag slutade röka så har jag blivit känsligare, framför allt för tobaksrök så när någon bolmar mig rakt i ansiktet känns det som att jag har torv nedtryckt i luftstrupen.

Ska jag verkligen behöva uthärda skiten bara för att jag står och väntar på bussen för JA, när jag skulle hem så stod det en jävel och rökte mitt bland alla som väntade på bussen utan den minsta tanke på hur jävla äckligt han luktade.

Snus, alkohol, droger(inte droger man röker då) etc allt det förpestar kroppen för den som använder det men tobak (och rökbara droger) förpestar också för dem som bara råkar vara i närheten och för dem då som har astma, som jag, är det ett rent helvete.

Jag tänker inte predika om att alla borde sluta även om tobaksindustrin är en av de minst etiska industrier och det faktiskt är så att rökning DÖDAR men ska man sluta så ska man sluta för sin egen skull och jag vet själv att det går inte förrän man verkligen bestämmer sig för att man vill sluta och det kan ta ett tag.

Men för helvete börja tänka efter!

Passiv rökning är tom värre än att själv röka så tycker ni verkligen att ni har rätt att utsätta andra för att ni själva har ett missbruk?

Rök vars det inte rör sig så mycket folk och för fan, kasta inte fimparna på backen era JÄVLA SVIN! Det ser verkligen förjävligt ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 10 april 2017 04:08

I skuggan av senare händelser så fick jag ett infall att kicka igång bloggen igen, detta innebär nog inte att jag kommer blogga regelbundet utan det kommer nog ske sporadiskt, även om det är ett väldigt bra tag sen jag bloggade senast.  Ingen av...

Av Hasse - 7 oktober 2013 12:27

Eller nja, jag tycker ju inte om att gnälla.   Jag är ganska bekväm med att vara singel, har varit det nu ett tag och är van vid det. Men jag kan ju inte hjälpa att sakna den där ganska stora delen av ens liv, speciellt på kvällarna när det är...

Av Hasse - 28 april 2013 17:46

Strejken avblåst och det är jag riktigt glad för, liksom många andra kan jag tänka mig. Jag hoppas bara att kommunalarbetarna fick ut så mycket som möjligt av det då de verkligen förtjänar det.  Nu tycker man kanske att detta kan förpassas till his...

Av Hasse - 4 mars 2013 23:24

Såg ett avsnitt av MASH ikväll, som alla andra kvällar, som verkligen fick mig att gråta.  Jag älskar MASH, speciellt när jag mår dåligt.  Det som talar till mig är att i ett krig, långt hemifrån med död runtomkring sig så kan folk fortfarande hå...

Av Hasse - 1 augusti 2012 19:41

"Du är den vi hoppas på, du är den som kan ta tag i saker" Vad jag är less på att höra det.. Ja vad annars skulle jag göra? Alla beter sig som jävla snorungar och härjar till höger och vänster och vem är det som får städa upp och ta hand om all...

Presentation

Omröstning

Fruktar du döden?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards