Direktlänk till inlägg 13 april 2012

Solen skiner iaf.

Av Hasse - 13 april 2012 08:36

Fredag den 13e och jag vaknar med stel nacke och ond rygg, ingen vidare start men solen skiner åtminstone.

Ungarna steg som vanligt upp före fan men jag lyckades få mig lite morgonvila ändå.

Spännande att se hurdan dag det här blir, jag brukar ha tur på Fredag den 13e så man kan ju hoppas på att det händer något trevligt idag, visserligen så har jag inte mycket hopp var i kroppen.


Jag har som vanligt funderat på något jag observerat.

Man kan onekligen notera attityden som finns på de flesta internetforum.

Allt som heter atighet och folkvett är som bortblåst och majoriteten är dryga och otrevliga.

Det är inte mycket som krävs för att man ska bli terroriserad och bortjagad om man visar en uns mänsklighet.

Är det våran generation med sina sarkastiska drag som ligger bakom det eller är det egentligen så att när man sitter vid datorskärmen så vågar man vara extra kaxig för att ingen ställer en till svars för vad man säger?

Internet är ju självklart fullt av idioter och jag irriterar mig på varenda en av dem, dock kan man ju inte göra mycket över nätet förutom att CAPSLOCKA dem till döds.

Jag måste medge att jag många gånger har lust att följa Jay & Silent Bobs exempel och dyka upp vid dörren hos varenda liten skitstövel och lära dem en läxa om folkvett.

Tills dess kan jag åtminstone trösta mig med deras totala brist på logik och outvecklade ordförråd.


Jag har visst en liten publik ändå, några besökare per dag så det verkar tydligen vara lite intressant att läsa vad jag klagar på. 

Jag är ingen rolig människa, bitter och för det mesta irriterad på något. Jag hatar mycket men det jag tycker om, tycker jag mycket om.

Precis som med vänner så har jag hellre få och nära än många och ytliga.

Sen är det ju som sagt så mycket idioter i denna värld så skottpeng skulle inte skada.

Jag kan åtminstone trösta mig med att jag inte jävlas med dem som inte förtjänar det så en helt kass människa är jag inte.


Skulle vara kul att veta vilka det är som läser mitt struntprat så rista gärna in en kommentar när ni ändå slösar tid här.


Hejpahej

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hasse - 10 april 2017 04:08

I skuggan av senare händelser så fick jag ett infall att kicka igång bloggen igen, detta innebär nog inte att jag kommer blogga regelbundet utan det kommer nog ske sporadiskt, även om det är ett väldigt bra tag sen jag bloggade senast.  Ingen av...

Av Hasse - 7 oktober 2013 12:27

Eller nja, jag tycker ju inte om att gnälla.   Jag är ganska bekväm med att vara singel, har varit det nu ett tag och är van vid det. Men jag kan ju inte hjälpa att sakna den där ganska stora delen av ens liv, speciellt på kvällarna när det är...

Av Hasse - 28 april 2013 17:46

Strejken avblåst och det är jag riktigt glad för, liksom många andra kan jag tänka mig. Jag hoppas bara att kommunalarbetarna fick ut så mycket som möjligt av det då de verkligen förtjänar det.  Nu tycker man kanske att detta kan förpassas till his...

Av Hasse - 4 mars 2013 23:24

Såg ett avsnitt av MASH ikväll, som alla andra kvällar, som verkligen fick mig att gråta.  Jag älskar MASH, speciellt när jag mår dåligt.  Det som talar till mig är att i ett krig, långt hemifrån med död runtomkring sig så kan folk fortfarande hå...

Av Hasse - 1 augusti 2012 19:41

"Du är den vi hoppas på, du är den som kan ta tag i saker" Vad jag är less på att höra det.. Ja vad annars skulle jag göra? Alla beter sig som jävla snorungar och härjar till höger och vänster och vem är det som får städa upp och ta hand om all...

Presentation

Omröstning

Fruktar du döden?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards