Alla inlägg den 12 april 2012

Av Hasse - 12 april 2012 20:42

Det här är faktiskt inget gnäll och jag är inte irriterad heller, bara en smula road på ett sarkastiskt sätt.

Det går onekligen inte att missa allt snack om nostalgi på internet, sidor som 9gag och qiuterly är fulla av 80-talister som precis som jag finner det roande att snacka om det vi lekte med när vi var små. Vi börjar ju närma oss 30 och då sätter ju ålderskrisen igång, jag är inte direkt ledsen att bli äldre men det känns flummigt när man pratar om något man gjorde för 15 år sen, fan jag börjar verkligen bli.. äldre. 

Men tanke på hur långt utvecklingen har kommit de senaste 20 åren så känns ju verkligen våra barndomsnöjen som rena stenåldern om man jämför med vad ungarna leker med idag.

Min första mobiltelefon var en Nokia 5210 som jag lyckades lura farsan av, den hade snake, 2färgsdisplay och midi-ringsignaler. Jag var 13 år och det krävdes en del för att jag skulle få ha den. Något år senare skaffade jag den så episkt omtalade 3310.

Idag ser man 10-åringar som springer omkring med mobiler värda med än min dator och har mer finesser också för den delen. Men jag tänkte inte gnälla på bortskämda snorungar nu, det tar vi en annan dag.

Det jag nu ville komma fram till var att jag noterat mer och mer att även snorungarna börjar vara nostalgiska, ålder 16 och neråt tänkte jag främst.

De sitter och snackar sig varma över något de lekte med för 5 år sen och som även finns kvar idag, sånt som min 7-åring pysslar med, oj så speciellt.. 


Nej jag är inte ute efter att kritisera er men snälla nån, vänta en sådär 10 år innan ni pratar om tiden som varit, ni lever den ju nu.

Tills dess delar jag med mig av några bilder på RIKTIG nostalgi.

70 och 80-talister, njuuut och ni andra, googla.


     

Presentation

Omröstning

Fruktar du döden?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards